dia a dia

tornar

Portabella vol desencallar l’acord del PAM per a la reforma de l’eix Universitat-Catalunya-Urquinaona

12/12/2014

Portabella vol desencallar l’acord del PAM per a la reforma de l’eix Universitat-Catalunya-Urquinaona

ShareThis

Jordi Portabella (ERC) vol desencallar “la gran transformació pendent” de la ciutat i un acord de PAM que ha quedat sense executar-se com és la reforma de les places Universitat-Catalunya-Urquinaona. Per aquest motiu, ha presentat i transaccionat una Proposició mitjançant la qual l’Ajuntament s’ha compromès a “elaborar una proposta de transformació urbanística i de la mobilitat per les places de la Universitat, de Catalunya i d'Urquinaona, que incorpori la transformació de les principals vies de connexió com són la Via Laietana i les Rondes de Sant Pere i Universitat afavorint la mobilitat sostenible”.

Portabella (ERC) argumenta que “l'espai públic constitueix el primer indicador de la qualitat de vida dels seus habitants i on s'han de garantir els valors essencials pel que fa a la justícia i cohesió social”. “Nosaltres, els republicans, creiem que una de les maneres d'afavorir amb més determinació aquesta cohesió és invertir en l'espai públic que beneficia a tots sense excepció”. Segons el republicà “la zona del centre de Barcelona entre les places Universitat i Urquinaona viu en la contradicció d’ostentar el quart lloc en el rànquing de cotització d’espais comercials i acumular alhora un gruix d’inconvenients i mancances impròpies del centre neuràlgic d’una ciutat moderna”.

Dificultat en els itineraris dels vianants, voreres estretes, acumulació d’autobusos urbans i interurbans, paviment obsolet trencat i apedaçat. Les places són inhòspites, només acompleixen la funció d’intercanviadors modals. I els carrers són poc accessibles i incòmodes.

Aquestes mancances generen un impediment per al passeig normal de la gent, creen importants trams de carrer sense teixit comercial i una mancança de confortabilitat d’estada per als ciutadans, tant als carrers com a les mateixes places.

Potser és l’àrea de la ciutat menys preparada i més perillosa per circular en bicicleta, una contradicció amb les tendències generals de ser, justament els centres de les ciutats els més adaptats als usos de vehicles que no utilitzen combustibles fòssils i, en el cas de Barcelona, en el moment més àlgid de l’ús de la bicicleta a la ciutat.

Portabella (ERC) creu que “L’eix que uneix les tres places ha de ser l’eix cívic d’unió entre la ciutat vella i l’eixample, a través de Les Rambles, els carrers Pelai i Fontanella, la Rambla Catalunya i el Passeig de Gràcia i el conjunt de les Rondes de Sant Antoni, Universitat i Sant Pere”.

Ha de ser un Eix cívic que tingui continuïtat per al passeig, amb voreres amples, passos de vianants alineats, mobiliari urbà de qualitat i ordenat, que no impedeixi el pas. Un eix cívic que generi atractivitat i espais d’estada. La millora del conjunt de l’espai públic d’aquest eix ha de permetre també l’activitat intensiva que implica el centre de la ciutat: parades de taxi, càrrega i descàrrega de mercaderies, ordenació del sistema de parades d’autobusos (la xarxa ortogonal ajudarà). Punts d’informació, contenidors de residus, aparcament de motos,...

Els beneficis d’aquesta proposta són:

· La millora de l’espai per als vianants i l’accessibilitat

· La connectivitat dels vials i places existents actualment

· Una millora en el conjunt del paisatge urbà

· Reforçar el teixit comercial

· Itineraris complerts i segurs per als ciclistes

· Una nova imatge que generi sentiment de pertinença dels ciutadans de Barcelona.

Barcelona Portabella

Twitter

Facebook

Versió mòbil del web

Vols rebre
informació

Envian’s el teu email i
t’inclourem en la nostra llista

Vols rebre informació

Avís legal